רבים נוטים לחשוב שמיתוג הוא אסטרטגיה או דרך פעולה, שרק עסקים גדולים צריכים לבצע ובכן, לא כך הדבר. למעשה, מיתוג יכולה לתרום רבות גם לעסקים קטנים. ע ל כן, אין לוותר עליו ולא משנה מה הגודל של העסק. כמו שעושים פעולות הקשורות לבניית אתרים, קידום אתרים, הקמה של קמפיינים פרסומיים ועוד, יש גם לעשות מיתוג עסקי.

למה חשוב למתג גם עסק קטן?

תמונת המצב היא שעסקים קטנים הם עסקים שסובלים מאנונימיות ועל כן, הם נאבקים כל הזמן על מנת להגדיל את נתח השוק שלהם ולבלוט ממש כמו המתחרים.  מיתוג עסקי יכול לעזור בכך ואיך? באמצעות המיתוג, ניתן לייצר תדמית חיובית לעסק וגם לגרום לו להיראות ממש כמו עסק גדול וותיק ולא כמו עסק קטן וראשוני. כאן נציין, שחשוב מאוד לבצע את המיתוג באמצעות אנשי המקצוע המתאימים והמנוסים בתחום.

יצירת מועדון לקוחות

הקמה של מועדון לקוחות היא חלק בלתי נפרד מתהליך של מיתוג עסקי. באמצעות מועדון לקוחות, אפשר להגדיל משמעותית את עוצמת המיתוג, אפשר לגרום למותג להתבלט מעל מותגים אחרים וכמו כן, אפשר לייצר קשר עם לקוחות חדשים ולשמר את הקשר עם הלקוחות הקיימים.

לוגו

לכל עסק, צריך להיות לוגו שמייצג אותו. הלוגו הזה יופיע בחזית העסק, באתר האינטרנט של העסק וכמובן בכרטיס הביקור. לוגו הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר  הקשורים למיתוג עסקי. אמנם מדובר על אלמנט גרפי קטן, אבל זהו אלמנט שאין לוותר עליו והוא בעצם מהווה את הזהות של העסק. לדוגמה, קחו את החברות הגדולות כמו קוקה קולה, מקדונלדס ועוד, כאשר אנחנו נצפה בלוגו, נוכל בקלות לדעת למי מהן הוא שייך ומה הוא מייצג. לוגו צריך לתכנן בצורה נכונה, שכן הלוגו הוא שישאיר רושם על הלקוחות הקיימים וכמובן על הלקוחות הפוטנציאליים.

כרטיסי ביקור

אין ספק שמיום ליום, העולם שלנו הופך ליותר דיגיטלי אבל שימו לב לדבר מעניין, על כרטיסי ביקור אף אחד לא מוכן לוותר. בכרטיס הביקור, אפשר להכניס את הלוגו  וזאת כמובן בצירוף פרטים נוספים, כמו פרטי יצירת קשר, תפקיד וכו'. את כרטיס הביקור, אפשר לחלק ללקוחות וכמובן לשותפים עסקיים. ממש בדומה לתכנון ועיצוב הלוגו,  גם את כרטיסי הביקור יש לתכנן ולעצב כך שהם ייראו ייחודיים.

ניירת משרדית ומוצרי פרסום

אותו לוגו שדיברנו עליו קודם והוא מהווה מרכיב משמעותי במיתוג, אפשר גם להכניס לנייר המכתבים וכמובן למתנות שמחלקים לעובדים, לאריזות שמספקים בהם מוצרים ללקוחות ועוד.
מעבר לכך, אפשר גם לייצר מוצרי פרסום ובהם להטמיע את הלוגו

לסיכום...

האינטרס של כל עסק, לא משנה אם גדול אם קטן, הוא להשתמש בכמה שיותר אמצעים על מנת לבצע את תהליך המיתוג בצורה הטובה ביותר.